Harley Davidson Forums banner

Serwis hamulców 4-tłoczkowych Roadking/Ultra/Big Twin 2000-2007

123K views 92 replies 44 participants last post by  jackhowe1942  
#1 ·
Przeprowadziłem trochę badań i kilka napraw i odkryłem problem z Roadkingiem, ale tylko w zakresie 2000-2005 i TYLKO z podwójnymi zaciskami/tarczami hamulcowymi. Są to 4-tłoczkowe zaciski.

Problem polega na tym, że po pewnym czasie dźwignia hamulca przedniego zaczyna wydawać się miękka i chwyta niżej niż powinna, niezależnie od stanu płynu i tego, ile odpowietrzasz.

Oto rozwiązanie:

Zdejmij jeden zacisk. Będziesz musiał odkręcić blok połączeniowy/złącze przewodu hamulcowego, aby zacisk miał wystarczająco dużo miejsca, aby opadł i zszedł, bez zdejmowania błotnika lub opony.

Zostaw klocki w środku, na ich sworzniach.

Pompuj dźwignię hamulca.

Na zacisk przypadają 4 tłoki. Zobaczysz, jak jeden wychodzi, a 3 z 4 utkną.... miło, co?

Pompuj dźwignię, aż wyjdą 2 zewnętrzne. Nie będą/nie mogą wyjść do końca z włożonymi klockami. Wychodzą również jako pierwsze, z natury.

Spryskaj je środkiem do czyszczenia hamulców. Szczoteczka do zębów może być używana, ale w większości przypadków nie jest potrzebna. Zobaczysz, jak stają się czyste i srebrne.

Wciśnij je z powrotem śrubokrętem.

A teraz... przytrzymaj ten klocek i ponownie pompuj dźwignię, wypychając KLOCKI/TŁOKI WEWNĘTRZNE.

Oczyść je.

Wciśnij je z powrotem.

Zamontuj ponownie zacisk na tarczy i z powrotem na goleni widelca.

Zrób drugą stronę w ten sam sposób.

Po zrobieniu drugiej strony, napompuj dźwignię. Bądź zdumiony.....

Powiedziano mi, że powinno to być wykonywane jako interwał serwisowy przy około 5 tys. Materiał klocków (aftermarket) może różnić się od OEM.
 
  • Like
Reactions: Dcon
#2 ·
Dave,

Dziękuję za Twój post, który dokładnie opisuje stan, jaki mam z moim '03 RK. Musiałem wymienić przedni przewód hamulcowy, ponieważ powłoka ze stali nierdzewnej POS wyciekała. Zainstalowałem zespół OEM i nigdy nie udało mi się pozbyć gąbczastego uczucia. Zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby pozbyć się całego powietrza. Aby to skrócić, czy mógłbyś wyjaśnić, dlaczego ta procedura pomaga i czy hamulce będą musiały być ponownie odpowietrzone?

Jeszcze raz dziękuję,
Dan
 
#92 ·
Dave,
Dziękuję za Twój post, który dokładnie opisuje stan, jaki mam z moim '03 RK. Musiałem wymienić przedni przewód hamulcowy, ponieważ nieoryginalny pleciony SST POS przeciekał. Zainstalowałem zespół OEM i nigdy nie udało mi się pozbyć gąbczastego uczucia. Zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby pozbyć się całego powietrza. Aby to skrócić, czy mógłbyś wyjaśnić, dlaczego ta procedura pomaga i czy po niej hamulce będą musiały być ponownie odpowietrzone?
Jeszcze raz dziękuję,
Dan
SPRÓBUJ ZASTOSOWAĆ PRZEDNI HAMULEC I ZWIĄZAĆ DŹWIGNIĘ Z POWROTEM MOCNO I ZOSTAWIĆ NA NOC - CZASEM POWIETRZE WYJDZIE
 
#3 ·
Po zakończeniu nie jest wymagane odpowietrzanie, ponieważ system nie jest otwierany. Zacisk hamulcowy ma po 4 tłoki. Gdy się zabrudzą, zaczynają się zacinać, aż w końcu tylko jeden tłok na zacisk wykonuje pracę....

Ten, który zrobiłem zeszłej nocy, był straszny. Po prostu wyczyściłem tłoki (po tym, jak zmusiłem je do ruchu, jak opisałem), a potem dźwignia poczuła się tak, jak powinna, a hamulce były w 100% sprawne również pod względem siły hamowania.

Różnicę odczułem po zrobieniu jednego zacisku....
 
  • Like
Reactions: Dcon
#5 ·
Doskonale....!!

**EDIT: Zapomniałem wspomnieć, że zacisk nie zmieści się w większości błotników, dopóki nie usuniesz osłony/tarczy pod dolnym potrójnym mocowaniem, która ma 2 śruby 3/*" i bit torx, który trzyma blok połączeniowy przewodu hamulcowego, pod dolnym potrójnym mocowaniem.

Po odkręceniu osłony/bloku połączeniowego węże mogą zwisać na tyle nisko, że zacisk może spaść z tarczy, bez konieczności zdejmowania koła lub błotnika, co również zmniejsza ryzyko uszkodzenia lakieru.
 
  • Like
Reactions: Dcon
#9 ·
Dave,mam ten sam problem (miękki przedni hamulec) z moim 04 ultra. Tak było od czasu, gdy kupiłem go 3 lata temu z przebiegiem 32000 mil. Czy to może być to samo rozwiązanie?
Polecam 2 rzeczy w motocyklu z 2004 roku dla miękkiego hamulca:

1.) Wymień płyn i odpowietrz ponownie, aby oczyścić stary płyn i wlać nowy.

2.) Wykonaj tę usługę czyszczenia tłoków, niezależnie od tego.

Gwarantuję, że poprawi to Twoje hamulce.:thumbsup
 
  • Like
Reactions: Dcon
#11 ·
ok, dzięki, lokalny sklep H-D nie mógł mi nawet dać "spróbuj tego" (jesteś pewien, że nie jesteś profesjonalnym mechanikiem?)
Moim przypuszczeniem jest to, że problem występował tylko w modelach z lat 2000-2005, więc wszystko, co ma go teraz, byłoby prawdopodobnie już sprzedane/wymienione lub zabrane do warsztatu Indy.Pewien facet powiedział mi, że dealer polecił mu nowe zaciski. Tak, to z pewnością rozwiązałoby problem za około 450 dolarów, ale puszka środka do czyszczenia hamulców za 3 dolary też to zrobi.Przypomnienie: Używaj CHLOROWANEGO, opartego na trichloroetylenie środka do czyszczenia hamulców, a nie rzeczy NIEchlorowanej, która jest na bazie acetonu.
 
  • Like
Reactions: Dcon
#12 ·
Dave,

Dziękuję za świetną wskazówkę. Właśnie kupiłem Road King 03 i miał ten sam problem, właściciel mówił mi, że potrzebuje hamulców, ale patrzyłem na klocki i mówiłem sobie, że nie ma mowy, zostało jeszcze dużo mięsa. Potem trafiłem na tę stronę i zobaczyłem ten post, zajęło mi to maksymalnie 20 minut i wow, znowu hamulce i świetnie. Niesamowita wskazówka i jeszcze raz dziękuję.

Jeśli ktoś ma ten problem, sugeruję spróbować, działa cuda i jest łatwe do zrobienia.
 
#14 ·
Mam Road King 05 i spróbuję tego.
Głupie pytanie - Aby zainstalować nowy płyn hamulcowy, czy po prostu odpowietrzasz i dodajesz nowy płyn? Instrukcja naprawy wydaje się nie obejmować wymiany płynu.
Tak. W ten sposób przepłukujesz układ od zbiornika do zacisku, jednak upewnij się, że nigdy nie dopuścisz do zbyt niskiego poziomu w pompie, w przeciwnym razie będziesz musiał ponownie odpowietrzać cały układ.
 
  • Like
Reactions: Dcon
#18 ·
Właśnie wymieniłem przednie klocki w moim 05 roadking, przed wymianą były gąbczaste. Teraz nie są gąbczaste, ale brzmią jakby ocierały. Czy to może być ten sam problem, o którym mówiłeś?
Tak. Jeśli nigdy nie otworzyłeś odpowietrznika, aby wpuścić powietrze, to wepchnąłeś brud z powrotem, gdy wcisnąłeś tłoki, aby zrobić miejsce na nowe klocki. To doskonały przykład tego, co się dzieje. Wyjmij klocki i wyczyść zaciski tak, jak opisałem.
 
  • Like
Reactions: Dcon
#20 ·
Świetny wątek, Dave. Zamierzam spróbować na moim Road King '02. Kupiłem motocykl 2 miesiące temu i zauważyłem to samo z przednimi hamulcami. Przy okazji, posłuchałem Twojej rady i kupiłem Power Commandera. Zajęło mi 20 minut, żeby go założyć. Co za różnica. Działa jak nowy, ale wciąż trochę strzela, mając tylko 30 mil od instalacji.
 
  • Like
Reactions: Dcon
#23 ·
Dzisiaj robię '05 RK, płuczę DOT4 dla świeżego płynu z przodu i z tyłu. Zmieniam również przednie tarcze, z lewej na prawą i z prawej na lewą, aby wyeliminować piszczenie. H-D wydało kilka lat temu poradę techniczną na temat wymiany i działa ona w większości przypadków.
 
#24 ·
To zadziałało u mnie. Tylko 1 tłok na każdym działał. Potraktowałem to preparatem do czyszczenia hamulców i voila. Przednie hamulce.
 
#27 ·
Właśnie kupiłem moją 05 RKC i to mój pierwszy Harley, a przedni hamulec był bardzo miękki i nie chwytał, dopóki prawie nie dotknął uchwytu, więc jakoś zrobili go bardzo twardym z dala od uchwytu, ale wtedy hamulce się ciągnęły. Wydawało się, że nadmiernie się ciągnie, nie chciałem zużywać tarcz i klocków, więc oddałem go i powiedzieli mi, że wyregulowali klocki, wsiadłem na niego i dźwignia znowu nie naciskała, aż bardzo późno, a hamulce wciąż się ciągną, mój dealer nie jest blisko, a nie mam go jeszcze miesiąca. Jak oni mogą sprawić, że dźwignia będzie się tak inaczej czuła? Mówią, że wszystkie hamulce motocykli HD cały czas się ciągną. Prawda czy nie? To jedyna rzecz, która mnie wkurza w tym motocyklu, poza tym, że ma gaźnik, a mój ostatni motocykl miał wtrysk paliwa. Chcę po prostu dobre przednie hamulce, czy to za dużo prosić? Nienawidziłem mojego starego motocykla za to, że miał okropne przednie hamulce, tylne były lepsze w zatrzymywaniu, używałem nawet EBC z przodu. Ale w każdym razie wracając do Harley'a, proszę, niech ktoś pomoże!
 
#29 ·
właśnie kupiłem mojego 05 RKC i to mój pierwszy Harley, a przedni hamulec był bardzo miękki i nie chwytał, dopóki prawie nie dotknął uchwytu, więc jakoś zrobili go bardzo mocnym z dala od uchwytu, ale wtedy hamulce ciągnęły. wydawało się nadmierne ciągnięcie, nie chciałem zużywać tarcz i klocków, więc zaniosłem go i powiedzieli mi, że wyregulowali klocki, wsiadłem na niego i dźwignia znowu nie naciskała aż do późna, a hamulce nadal ciągną, mój dealer nie jest blisko, a ja nie mam go jeszcze miesiąca. Jak oni mogą sprawić, że dźwignia będzie tak inna? Mówią, że wszystkie hamulce motocykli HD zawsze się ciągną. prawda czy nie? To jedyna rzecz, która mnie wkurza w tym motocyklu, poza tym, że jest gaźnikowy, a mój ostatni motocykl miał wtrysk paliwa. Chcę po prostu dobre przednie hamulce, czy to za dużo, żeby prosić. Nienawidziłem mojego starego motocykla za to, że miał okropne przednie hamulce, tylne były lepsze w zatrzymywaniu, używałem nawet EBC z przodu. Ale w każdym razie wracając do Harley'a, proszę, niech ktoś pomoże!
Twój dealer cię oszukuje. Klocki nie są regulowane. Z przodu lub z tyłu. Wykonaj tę procedurę. Twoje hamulce znów poczują się jak nowe. Zakładam się o piwo. Aby zmniejszyć hałas przedniego wirnika (pewne ciągnięcie jest normalne), odwróć wirniki..... Istnieje biuletyn serwisowy od Hd, który stwierdza, że odwracając prawe do lewego, lewe do prawego umieszczenie wirnika, zmniejsza hałas ciągnięcia wirnika występujący w modelach Touring.
 
#28 ·
Nie widzę, jak można regulować klocki. Moje cały czas trą. To nie coś, co powinien robić motocykl za 20000 $. Czyściłeś je sam w sposób opisany w pierwszym poście? Dealer tego nie zrobi. Po prostu zdejmij zaciski z założonymi klockami. Pompuj przedni hamulec, aż klocki się zetkną i spryskaj je środkiem do czyszczenia hamulców. Zadziałało u mnie. Czy masz gwarancję na swój motocykl? Ja mam, więc dealer powiedział mi, że prawie brak przednich hamulców jest normalny:loco Jeśli nie ma gwarancji, powiedzą ci, że potrzebujesz nowych zacisków. Jeśli nie ma tego w instrukcji obsługi Harley, dealer nie będzie wiedział, co z tym zrobić.
 
#30 ·
...sprzedawca powiedział mi, że prawie brak przednich hamulców jest normalny:loco
Jury cywilne uwielbiałoby to oświadczenie. Co za banda kretynów. Przysięgam... niektórzy dealerzy myślą, że ludzie są upośledzeni, z odrobiną uszkodzenia mózgu i przełkną wszystko, co mówią jako prawdę. "Prawie brak przednich hamulców jest normalny......" BEZCENNE. Tak.....dla hakerów, którzy nie mają pojęcia o niczym związanym z motocyklami.:bluduh
 
#31 ·
Tak naprawdę tego nie powiedzieli. Zapytałem ich, dlaczego przednie hamulce prawie nie działają, a po jeździe próbnej powiedział, że są normalne. Nie sądziłem, że to prawda, ale powiedziano mi, że duże Harleye nie zatrzymują się zbyt dobrze. Prawdopodobnie dlatego, że ta osoba miała hamulce bębnowe w ostatnim, którym jeździła. Mój motocykl teraz bardzo dobrze się zatrzymuje.
 
#32 ·
Więc... znowu muszę zmienić swój podpis? :D
 
#33 ·
:cussingSprzedawca powiedział, że założył nowe klocki hamulcowe do mojego roweru, wyglądają na dość grube, ale piszczą mocno podczas zatrzymywania się, powiedział, że się docierają. Wiem, że to może być prawdą w przypadku niektórych wysokiej klasy klocków hamulcowych, ale standardowych klocków Harley? I myślę, że tarcze (podwójne przednie) też teraz wibrują. Widzę więc kolejną wycieczkę do dealera. 40-50 minut jazdy do dealera, od którego go kupiłem.:cussing
 
#35 ·
  • Like
Reactions: 1/2 Ton
#36 ·
Dzięki Kainam! Dostałem ten duży czerwony....

tę rzecz, która zabije każdego mężczyznę, kobietę i dziecko na planecie, jeśli zostanie rozpylona w powietrzu...ale na pewno zapobiegnie przyklejaniu się moich zacisków!
 
#38 ·
Witajcie wszyscy! Właśnie zarejestrowałem się na forum jako nowy, pierwszy właściciel '04 RK. Jestem oszołomiony i zdumiony głębią dostępnej wiedzy. Informacje zwrotne są również nieocenione, aby pokazać, że opublikowane poprawki naprawdę działają! Dzięki Dave63 za trafienie w sedno. Nie mogę się doczekać, aby wypróbować tę poprawkę do mojego przedniego hamulca z nadmiernym skokiem.

Nadal jestem w fazie "Nie mogę uwierzyć, że naprawdę mam Harleya".
 
#39 ·