Harley Davidson Forums banner

CV carb Lucht/Mengsel afstelling vraag

1 reading
18K views 9 replies 3 participants last post by  Dawgs241  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik heb besloten om de lucht/gasschroef op mijn 98 Sportster 1200 af te stellen. De schroef draaide 4 1/4 slagen met de klok mee voordat hij vastzat. Ik las online dat als hij meer dan 3 slagen uitdraait, de stationairsproeier te klein is. (Ik ben nieuw met deze CV-carburateurs, vergeef me mijn onwetendheid....lol) Dus als de stationairsproeier te klein is, is dit dan een aanpassing die moet worden gedaan of betekent dat dat ik een grotere stationairsproeier moet halen? Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt toen ik de motorfiets voor het eerst kocht en ik dacht dat de sproeiers origineel waren, dus hoe kan de originele stationairsproeier te klein zijn?

De luchtgasschroef draaide 4 1/4 slagen met de klok mee voordat hij stopte, dus ik draaide hem 4 1/2 slagen terug. De motorfiets loopt redelijk goed, stationair draaien is prima als hij eenmaal warm is en de gasrespons lijkt goed te zijn, de choke werkt prima. Hij knalt niet al te veel, misschien heel lichtjes bij het stoppen na een tijdje rijden (maar het is minimaal). De enige indicatie van te rijk lopen is de sterke geur van benzine tijdens het rijden.

Moet ik me hier geen zorgen over maken of moet ik iets met de stationairsproeier doen?

#3 ·
Ik moet terug in de carburateur om het nummer te krijgen, maar ik dacht dat alles origineel was. Er zijn geen wijzigingen aan de motorfiets aangebracht, niets merkbaars. De luchtschroef was blootgelegd en de afdekking was al uitgeboord, dus iemand heeft hem waarschijnlijk in het verleden afgesteld. Na het bekijken van video's over hoe je hem moet afstellen, was ik verrast dat de mijne zoveel draaide.

#5 ·