Harley Davidson Forums banner

Olej silnikowy wycieka do pierwotnego

12K views 3 replies 2 participants last post by  SCHMIDTY  
#1 ·
Cześć wszystkim!
Mam problemy z moim 97 electra glide i przydałaby mi się pomoc w ustaleniu, od czego zacząć. Problem polega na tym, że niedawno miałem pełny serwis motocykla. Dwa tygodnie po serwisie zauważyłem, że ciśnienie oleju zaczęło spadać, potem kontrolka oleju migała włączając się i wyłączając, aż w końcu po prostu świeciła się na stałe. Zabrałem go z powrotem do warsztatu, który go serwisował, a facet powiedział: "Miałem uszkodzoną główną uszczelkę silnika". Następnie wymienił uszczelkę, a także uszczelkę pokrywy derby, uszczelkę pierścienia uszczelniającego korka spustowego i uszczelkę pokrywy pierwotnej. Powiedział, że problem został naprawiony, ale następnego dnia zauważyłem, że mój pierwotny napęd teraz przecieka więcej oleju niż wcześniej. Zabrałem go z powrotem, a facet nie miał pojęcia, co się dzieje. Nie stać mnie na trzymanie go w warsztacie, więc z kolegą zamierzamy wykonać tę pracę. Ale głównym problemem z motocyklem jest to, że cały olej silnikowy wycieka do pierwotnego napędu. Kiedy warsztat otworzył pokrywę derby, powiedział, że w samym pierwotnym napędzie było ponad 4 kwarty oleju. A bagnet jest suchy po stronie silnika. Od czego powinienem zacząć? Lub jaki może być problem? Mam wszystkie narzędzia potrzebne do pracy. Muszę tylko wiedzieć, od czego zacząć lub czego szukać. Dziękuję wszystkim za poświęcony czas, będę publikował aktualizacje, gdy dowiem się więcej i dowiem się, co się dzieje
 
#2 ·
Problem, który opisujesz, jest objawem wycieku uszczelniacza wału korbowego, ale stwierdziłeś, że warsztat wymienił tę uszczelkę. Może zamontowali ją odwrotnie? Ta uszczelka musi być zamontowana stroną olejową do wewnątrz, tak samo jak uszczelka łożyska wewnętrznego. Wyglądają na zamontowane odwrotnie, gdy są prawidłowo zainstalowane! Sprawdziłbym jeszcze raz montaż tej uszczelki.
Pompa oleju wytwarza również podciśnienie wewnątrz skrzyni korbowej, aby ewakuować olej silnikowy z powrotem w kierunku miski olejowej. Jeśli podciśnienie zostanie w jakiś sposób zakłócone, olej z obudowy może przedostać się przez uszczelnienie wału korbowego i do skrzyni pierwotnej.
Innym miejscem, w którym olej silnikowy może dostać się do skrzyni pierwotnej, są śruby mocujące wiązki przewodów stojana. Ten plastikowy element, który przykręca się do wewnętrznej obudowy i utrzymuje okablowanie stojana na miejscu. Te otwory na śruby przechodzą przez skrzynię korbową.
 
#3 ·
Problem, który opisujesz, jest objawem wycieku uszczelniacza wału korbowego, ale stwierdziłeś, że warsztat wymienił ten uszczelniacz. Może zamontowali go odwrotnie? Ten uszczelniacz musi być zamontowany stroną olejową do wewnątrz, tak samo jak uszczelniacz łożyska wewnętrznego. Wyglądają na zamontowane odwrotnie, gdy są zamontowane prawidłowo! Sprawdziłbym jeszcze raz montaż tego uszczelniacza.
Pompa oleju wytwarza również próżnię w skrzyni korbowej, aby ewakuować olej silnikowy z powrotem do miski olejowej. Jeśli próżnia zostanie w jakiś sposób zakłócona, olej z obudowy może przedostać się przez uszczelniacz wału korbowego i do przekładni pierwotnej.
Innym miejscem, gdzie olej silnikowy może dostać się do przekładni pierwotnej, są śruby mocujące wiązkę przewodów stojana. Ten plastikowy element, który przykręca się do wewnętrznej obudowy i utrzymuje okablowanie stojana na miejscu. Te otwory na śruby przechodzą przez skrzynię korbową.
Dzięki za wiedzę, rozbiorę motocykl w ciągu najbliższych kilku tygodni i przyjrzę się temu. Jestem prawie pewien, że zamontował go prawidłowo. Twierdzi, że ma 20 lat doświadczenia, ale z drugiej strony nie miał żadnych odpowiedzi, gdy problem powrócił, więc kto wie.
 
#4 ·
Świetnie. Jeśli skrzynia korbowa ma podciśnienie, nie powinno być przenikania oleju silnikowego ze skrzyni korbowej do pokrywy pierwotnej, chyba że pokrywa pierwotna nie jest odpowietrzona lub poprzednie problemy nie zostały rozwiązane. W każdym razie, bądźcie z nami w dyskusji, jestem zainteresowany i biorę udział, mam oznaczony Twój wątek!