Harley Davidson Forums banner

Wind Splitter 8" Windscherm voor 2024 Street Glide (Mijn mening)

Tags
windshield
4.4K views 6 replies 5 participants last post by  South Jersey Dave  
#1 ·
Ik weet niet zeker hoe HD wat er bij de '24 Street Glide komt een voorruit kan noemen. Ik ben zelf maar 1,70 m en zelfs voor mij was hij te laag en ondoeltreffend om enig nut te hebben. Tenzij hun doel natuurlijk was om zoveel mogelijk wind rechtstreeks in het gezicht van de bestuurder te leiden, in welk geval ze bewonderenswaardig geslaagd zijn. Goed gedaan, MoCo!

Momenteel zijn er niet al te veel opties voor 2024 Street Glides, dus besloot ik de HD Light Smoke 8" Wind Splitter een kans te geven (onderdeelnummer 57400601). Voor mij is het een game-changer geweest en heeft het windgeruis met ongeveer 80% verminderd, waardoor ik zowel mijn muziek via de luidsprekers als de motor zelf kan horen.

De installatie vereist een eenvoudige, goedkope montagekit (onderdeelnummer 57400668) en was een fluitje van een cent. Trouwens, volgens de instructies zorgde het spuiten van de rubberen grommets met een 50% alcohol/watermengsel er echt voor dat ze gemakkelijker vastzaten.

Zoals anderen al hebben gezegd, is er een behoorlijke vervorming bij de recurve aan de bovenkant van de voorruit en langs de zijkanten. Omdat ik echter over de voorruit heen kijk in plaats van erdoorheen, heb ik dit grotendeels kunnen beperken door een paar meter extra toe te voegen aan mijn volgafstand. Om de waarheid te zeggen, het enige deel van de voorruit dat geen mate van vervorming lijkt te hebben, is in het midden. Hoe het komt dat de aftermarket recurved voorruiten kan produceren die grotendeels vrij zijn van vervorming, terwijl HD dat niet kan, gaat mijn pet te boven.

Uiteindelijk is het een voorruit, geen raam, en in dat opzicht functioneert hij zijn primaire functie vrij goed voor degenen onder ons die er de voorkeur aan geven over onze voorruiten heen te kijken in plaats van erdoorheen. Zal het de laatste voorruit zijn die ik ooit voor de motor koop? Waarschijnlijk niet. Maar voorlopig doet hij zijn werk en heeft hij de motor 1.000% leuker gemaakt om mee te rijden. YMMV.

#4 ·
Ik had ook hetzelfde probleem en met mijn 1,88 meter was het windgeruis van de standaard voorruit oorverdovend. Ik wilde de motorfiets inruilen om iets anders te krijgen, omdat ik het niet kon verdragen om met snelwegsnelheid te rijden. Gelukkig gaf de man van de onderdelen bij mijn dealer me de 8-inch om te testen en dat maakte de motorfiets geweldig.

#5 ·
Ik weet niet zeker hoe HD datgene wat bij de '24 Street Glide wordt geleverd, een voorruit kan noemen. Ik ben zelf maar 5'7" en zelfs voor mij was hij te laag en ondoeltreffend om enig nut te hebben. Tenzij hun doel natuurlijk was om zoveel mogelijk wind rechtstreeks in het gezicht van de rijder te leiden, in welk geval ze er bewonderenswaardig in zijn geslaagd. Goed gedaan, MoCo!

Momenteel zijn er niet al te veel opties voor 2024 Street Glides, dus besloot ik de HD Light Smoke 8" Wind Splitter een kans te geven (onderdeelnummer 57400601). Voor mij is het een game-changer geweest en heeft het windgeruis met ongeveer 80% verminderd, waardoor het mogelijk is om zowel mijn muziek via de speakers als de motor zelf te horen.

Installatie vereist een eenvoudige, goedkope montagekit (onderdeelnummer 57400668) en was een fluitje van een cent. Trouwens, volgens de instructies zorgde het spuiten van de rubberen grommets met een 50% alcohol/watermengsel er echt voor dat ze gemakkelijker op hun plaats kwamen.

Zoals anderen al hebben gezegd, is er een flinke vervorming aan de terugbuiging aan de bovenkant van de voorruit en langs de zijkanten. Omdat ik echter over de voorruit kijk in plaats van erdoorheen, heb ik dit grotendeels kunnen verzachten door een paar extra meters toe te voegen aan mijn volgafstand. Om de waarheid te zeggen, het enige deel van de voorruit dat geen vervorming lijkt te hebben, is het midden. Hoe de aftermarket gebogen voorruiten kan produceren die grotendeels vrij zijn van vervorming, terwijl HD dat niet kan, gaat mijn pet te boven.

Uiteindelijk is het een voorruit, geen raam, en in dat opzicht functioneert hij prima voor degenen onder ons die er de voorkeur aan geven om over onze voorruiten te kijken. Zal het de laatste voorruit zijn die ik ooit voor de motor koop? Waarschijnlijk niet. Maar voorlopig doet hij zijn werk en heeft hij de motor 1.000% aangenamer gemaakt om op te rijden. YMMV.
View attachment 846200
View attachment 846199
View attachment 846201
Ik ben het ermee eens, heb een korte canyonrit gemaakt en ben afgeranseld. Gestopt bij een lokale dealer en ze hadden de 8” licht getinte ruit. Op de parkeerplaats gemonteerd... Fantastische rit de rest van de dag en tot op heden!

#7 ·
Ik ben onlangs overgestapt op een 10" helder Freedom Shield. Het is iets korter en smaller dan de Wind Splitter, maar het doet zijn werk net zo goed, zo niet beter, en is vrij van recurve-vervorming. De waarheid gebiedt te zeggen dat de Wind Splitter er beter uitziet en de klus absoluut klaarde, maar voor mij was de Freedom Shield de juiste keuze.