Harley Davidson Forums banner

Najgłupsze pytanie w historii - Ciśnienie w oponach (opona 21")

20K views 39 replies 22 participants last post by  RayJ1972  
#1 ·
W zeszłym tygodniu czytałem fora i znalazłem wątek z dyskusją na temat ciśnienia w oponach. Odnośnie przedniej opony 21" w Wide Glide, ktoś wspomniał, że doradzono mu napompowanie do 40 psi. Głupi ja, ustawiłem 36 z przodu i 40 z tyłu. Ważę 220 funtów i zawsze jeżdżę sam.

Sprawdziłem oponę i rzeczywiście, pisze 42 psi przy maksymalnym obciążeniu (467 funtów). Napompowałem do 40 psi i podczas następnej jazdy motocykl sprawia wrażenie cholernie dziwnego! Prawie nieprzewidywalnego! Potem pomyślałem, że muszę sprawdzić opadanie.

Image


Opadanie jest w porządku. Doprowadza mnie do szału! Potem poszedłem do ramy i widzę, że pisze 30 psi na przedniej oponie. To spora różnica!
Image


Czy zmiana z 36 psi na 40 psi mogła tak bardzo wpłynąć na jazdę?

30 psi wydaje się trochę niskie! Czy to idealne ciśnienie bez dużego obciążenia?

Jeżdżę motocyklami od bardzo dawna. Właściwie mój pierwszy motocykl miałem, gdy miałem 15 lat i nie miałem dnia, w którym bym żadnego nie posiadał (mam teraz 64 lata). Jeżdżę Harleyem Davidsonem od ostatnich 22 lat.

Jakie macie doświadczenia? Obniżam ciśnienie w oponach z powrotem do 36 psi i kiedy wiosna powróci w czwartek, mam nadzieję, że mój przód znów poczuje się normalnie!
 
#2 ·
Maksymalne ciśnienie pompowania na ścianie bocznej to właśnie to, maksymalne ciśnienie pompowania. To nie jest ciśnienie, którego opona potrzebuje lub chce i nie jest to cel, który należy osiągnąć.
 
#3 ·
Nawet 2 psi mogą zrobić dużą różnicę w przedniej oponie, w zależności od tego, do jakiego ciśnienia ją napompujesz.

Mój Evo to FXSTC, czyli w zasadzie wersja Softail modelu Wide Glide i ma to samo 21-calowe przednie koło i ten sam rozmiar opony (MH90-21 lub 80/90-21). Książki zalecają 30 psi solo lub 2 up z przodu. Opony, których obecnie używam (Dunlop American Elites), również sugerują 30 z przodu.

Uważam, że dla mnie najlepsze ciśnienie w oponach to 34 psi. Sprawia, że pokonywanie zakrętów jest o wiele bardziej dynamiczne niż przy 30 psi, a opona zużywa się bardziej równomiernie w moim stylu jazdy.

Nie jest źle zejść o 2-4 PSI lub więcej od tego, co mówi książka, aby dopasować się do swojego stylu jazdy, w górę lub w dół.

Pamiętaj, że ciśnienie w oponach mierzy się na zimno, to znaczy w moim przypadku 34 psi, gdy temperatura otoczenia wynosi 68°F. Na każde 10°F powyżej 68° musisz dodać jeszcze jeden PSI ciśnienia.

Maksymalne ciśnienie pompowania na ścianie bocznej to właśnie to, maksymalne ciśnienie pompowania. To nie jest ciśnienie, którego opona potrzebuje lub chce, ani żaden cel do osiągnięcia.
Co za wspaniała odpowiedź! Chciałbym, żeby nie przeczytał tego wcześniej wspomnianego posta dotyczącego zalecenia 40 psi. Z pewnością sprawiło to, że zacząłem kwestionować wiele rzeczy na rowerze. Utknąłem w trybie "co się, u licha, stało"!
 
#8 ·
Rex, czy myślałeś o tym, a może nawet próbowałeś jeździć na zalecanym przez producenta ciśnieniu 30 PSI na zimnych oponach, po prostu jako test, żeby zobaczyć, co się stanie? Może Ci się spodoba. Kto wie?
 
#10 ·
Pamiętaj, że ciśnienie w oponach mierzy się na zimno, co w moim przypadku oznacza 34 psi, gdy temperatura otoczenia wynosi 68°F. Na każde 10°F powyżej 68°, należy dodać kolejne PSI ciśnienia.

Dlaczego miałbyś dodawać 1 psi na każde 10 stopni powyżej 68F? Zwiększona temperatura może to za ciebie dodać.
 
#11 ·
Pamiętaj, że ciśnienie w oponach mierzy się na zimno, co w moim przypadku oznacza 34 psi, gdy temperatura otoczenia wynosi 68°F. Na każde 10°F powyżej 68°F należy dodać jeden PSI ciśnienia.


Dlaczego miałbyś dodawać 1 psi na każde 10 stopni powyżej 68F? Zwiększona temperatura może to za ciebie dodać.
Dokładnie, z wyjątkiem sytuacji, gdy pompujesz niską lub nową oponę. Wtedy dodajesz jeden dodatkowy funt na każde 10 stopni do normalnego „zimnego” ciśnienia.

Sprawdzając ciśnienie w oponach i odczyt jest nieco wysoki. Zwróć uwagę na temperaturę powietrza przed spuszczeniem powietrza do normalnego ciśnienia.
 
#12 ·
Opony są oceniane pod kątem „maksymalnej” ilości ciśnienia powietrza, podczas gdy pojazdy mają „zalecaną” ilość ciśnienia powietrza.
Jeśli „maksymalne” ciśnienie powietrza w oponach nie spełniałoby w wystarczającym stopniu „zalecanego” ciśnienia powietrza w pojeździe, byłbyś narażony na jakąś awarię.
 
#15 ·
Z biegiem lat wygląda na to, że HD zmieniło zalecane ciśnienie w oponach motocykli. Sportstery przeszły z 30 psi z przodu na 36 psi z przodu.

Jedyne, co możesz zrobić, jeśli nie podoba Ci się to, co jest napisane w instrukcji obsługi, to eksperymentować, zwiększając lub zmniejszając ciśnienie po trochu.
 
#16 ·
IMO 40 psi w oponie 21" zamontowanej na kole szprychowym z uzasadnionych powodów, 36 psi dla tej samej opony zamontowanej na feldze mag. Obręcz szprychowa lepiej znosi uderzenia przy 40 psi, krawężniki, dziury, psy i wolno poruszających się pieszych! Magi mogą znieść więcej nadużyć niż obręcze szprychowe. Niższe ciśnienie powietrza w kole mag może zapewnić bardziej miękką jazdę.
 
#17 ·
Zawsze używałem opon w rozmiarze fabrycznym (lub zbliżonym do rozmiaru fabrycznego) i stosuję zimne ciśnienie, które podaje książka dla jazdy solo, a z tyłu dodaję to, co podaje książka dla 2 osób.
Zawsze sprawdzam i reguluję ciśnienie na zimno, nie przejeżdżając ani jednego kilometra. Sprawdzam ciśnienie powietrza każdego dnia przed jazdą.

Jeśli potrzebujesz sugestii dotyczącej najlepszych 25 dolarów, które możesz wydać, kupiłem ten miernik ciśnienia w oponach Joes Racing 5-60 psi ponad 10 lat temu i zakładam, że ma on taką samą jakość produkcji w USA. To było najlepsze 25 dolarów, jakie kiedykolwiek wydałem na mój motocykl, samochód... Naprawdę "czuje się" solidnie w dzisiejszych czasach chińskiego złomu.
Możesz go również dostać na Amazon.
JOES Economy Miernik ciśnienia w oponach - JOES Racing Products
 
#20 ·
Osobiście będę jeździł tylko na oponach Michelin Commander III Cruiser o dużym przebiegu. Jeśli na boku opony widnieje 42, 50 lub 60 PSI, to właśnie tyle dostają i motocykl jest szybszy, o wiele szybszy. Dodatkowo, gdy maksymalnie je napompujesz, uzyskasz lepsze MPG ze względu na mniejszy opór.

Jeśli będziesz używał ciśnienia w oponach zgodnie z zaleceniami Harley-Davidson, zużyjesz je znacznie szybciej. To moje zdanie, a powodem, dla którego to robię, jest uzyskanie jak największej liczby kilometrów na zestawie.

Innym powodem, dla którego jeżdżę na Michelin, jest to, że są to najlepsze opony na deszcz. Nienawidziłem jazdy w deszczu, ponieważ mój motocykl i ja widzieliśmy, jak inni motocykliści zwalniają w deszczu, tył się chwiał i przerażał mnie. Michelin nigdy tego nie zrobi. W deszczu są jak jazda po suchych drogach.
 
#23 ·
Ja osobiście będę jeździł tylko na oponach Michelin Commander III Cruiser o dużym przebiegu. Jeśli na ścianie bocznej opony widnieje 42 lub 50 lub 60 PSI, to właśnie tyle dostają i motocykl jest szybszy, o wiele szybszy. Dodatkowo, gdy maksymalnie je napompujesz, uzyskasz lepsze MPG ze względu na mniejszy opór.

Jeśli używasz ciśnienia w oponach zgodnie z zaleceniami Harley, zużyjesz je znacznie szybciej. To moje zdanie, a powodem, dla którego to robię, jest uzyskanie jak największej liczby mil na jednym zestawie.

Innym powodem, dla którego jeżdżę na Michelinach, jest to, że są to najlepsze opony na deszcz. Nienawidziłem jazdy w deszczu, ponieważ mój motocykl i ja widzieliśmy, jak inni motocykliści zwalniają w deszczu, tylne koło chwiało się na boki i przerażało mnie na śmierć. Michelin nigdy tego nie zrobi. W deszczu są jak jazda po suchych drogach.
Nie martwię się przebiegiem opon, po prostu chcę, żeby trzymały się drogi tak dobrze, jak to możliwe, a ja jestem człowiekiem Dunlapa, były wystarczająco dobre z fabryki, więc wystarczająco dobre dla mnie, zwykle przejeżdżam 8000 mil na tylnej oponie
 
#21 · (Edited)
Czytałem fora w zeszłym tygodniu i znalazłem wątek z dyskusją na temat ciśnienia w oponach. Odnośnie przedniej opony 21" w Wide Glide, ktoś wspomniał, że doradzono mu napompowanie do 40 psi. Głupi ja, ustawiłem 36 z przodu i 40 z tyłu. Ważę 220 funtów i zawsze jeżdżę sam.

Sprawdziłem moją oponę i rzeczywiście mówi 42 psi przy maksymalnym obciążeniu (467 funtów). Napompowałem do 40 psi i podczas następnej jazdy motocykl sprawia wrażenie cholernie dziwnego! Prawie nieprzewidywalny! Potem pomyślałem, że muszę sprawdzić moje odchylenie.

View attachment 842277

Odchylenie jest w porządku. Doprowadza mnie do szału! Potem poszedłem do ramy i widzę, że mówi 30 psi na przedniej oponie. To spora różnica! View attachment 842278

Czy zmiana z 36 psi na 40 psi może tak bardzo wpłynąć na jazdę?

30 psi wydaje się trochę mało! Czy to idealny poziom ciśnienia bez dużego obciążenia?

Jeżdżę motocyklami od bardzo dawna. Właściwie mój pierwszy motocykl miałem, gdy miałem 15 lat i nie miałem dnia, w którym bym go nie posiadał (mam teraz 64 lata). Jeżdżę Harleyem Davidsonem od ostatnich 22 lat.

Jakie masz doświadczenia? Obniżam ciśnienie w oponach z powrotem do 36 psi i kiedy wiosna powróci w czwartek, mam nadzieję, że mój przód wróci do normy!
Zawsze jeżdżę z tym, co mówi opona. Mogę dodać 2 funty w upalny dzień przy prędkościach autostradowych na długą przejażdżkę i zrzucić jeden funt w zimny dzień na krótką 30-milową przejażdżkę. Większość opon jest przeznaczona do jazdy z tym, co jest napisane na boku. Zbyt niskie ciśnienie może powodować chwiejność Dyny. Jeżdżę z zalecanym ciśnieniem i dostosowuję je do temperatury, jak powiedziałem, i nigdy nie miałem problemu. Przejdź do strony o nazwie Tyre Plex, a powie Ci dokładnie, co powinieneś jeździć dla każdego modelu motocykla i rozmiaru opony. Dla mojego Street Boba mówi 30 funtów z przodu i 36 funtów z tyłu.
 
#25 ·
Koło 21” jest o 5 cali większe od standardowego, więc potrzebuje więcej ciśnienia. Podziel datę produkcji koła przez rozmiar koła w metrach. Weź tę liczbę i podziel ją przez swój wiek. Następnie napompuj do 36 psi. Spuść trochę powietrza, jeśli jest za szybko, lub dodaj trochę powietrza, jeśli wydaje się luźne. Ale to tylko ja. Prawie 4/1.
 
#30 ·
„Koło 21” jest o 5 cali większe od standardowego, więc potrzebuje więcej ciśnienia. Podziel datę produkcji koła przez rozmiar koła w metrach. Weź tę liczbę i podziel ją przez swój wiek. Następnie napompuj do 36 psi. Spuść trochę powietrza, jeśli jest za szybkie lub dodaj trochę powietrza, jeśli wydaje się niechlujne.”

Cholera... cały czas robiłem to źle!
 
#32 · (Edited)
Instrukcje z instrukcji obsługi dotyczące ciśnienia w oponach mówiące dokładnie to samo:
Image
Image
Image


Na wypadek, gdybyś był niewidomy:

Image

Image


Podstawowa zasada (na wypadek, gdybyś był głupi):
 
#36 ·
Zignoruj wykresy temperatur i napełnij azotem (N).
Mają Państwo rację, byłem mechanikiem lotniczym przez 20 lat w USAF. Azot nie waha się wraz z temperaturą i bardzo powoli ulatnia się przez gumę. Gdyby używano zwykłego powietrza, opony eksplodowałyby od ciepła hamulców. Niektórzy dealerzy HD używają go, ale mój nie, więc chodzę do dealera Toyoty, aby je serwisować.
 
#37 ·
Kanistry z azotem były dostępne u dealerów Yamahy! Były to butle o pojemności około 10 i 20 litrów, które pasowały do standardowych zaworów Schradera. Butle tej wielkości są wystarczająco małe, aby można je było przewozić w sakwach lub torbach turystycznych! Można ich używać do uzupełniania opon małą ilością azotu. W razie potrzeby opony można dopompować powietrzem, ponieważ powietrze i azot dobrze się mieszają!
 
#38 ·
Więc........ w tym samym temacie, ale skręcając w małą boczną uliczkę (NIE wykolejając się! :ROFLMAO: ), zmagałem się z utrzymaniem właściwego ciśnienia w oponach podczas długich podróży. Oczywiście zawsze wożę na pokładzie manometr i musiałem sprawdzać ciśnienie rano w hotelu/AirBnB/VRBO/? zanim wyruszyliśmy na cały dzień. Potem jadę na stację benzynową ?? mil dalej, ponownie sprawdzam ciśnienie po tym, jak opony się rozgrzeją, poparzę prawą rękę na tylnej tarczy hamulcowej, wykonuję kilka obliczeń, aby zdecydować, ile powietrza wpuścić do każdej opony, ZAPŁACIĆ za powietrze, ZNOWU poparzę prawą rękę na tylnej tarczy hamulcowej, wpuszczając powietrze, a potem ruszam w swoją szczęśliwą drogę. Musiałem to robić tylko co kilka dni, w zależności od różnych klimatów, w których jeżdżę. Ogólnie rzecz biorąc, prawdziwy PITA na pewno!!

Teraz, po obejrzeniu filmu na IG lub FB lub czymś podobnym, postanowiłem kupić Airmoto Airmoto - Portable Air Pump and Smart Tire Inflator, aby również mieć go na pokładzie. W ten sposób mogę sprawdzić opony na zimno i uzupełnić je do odpowiedniego ciśnienia właśnie tam! ZROBIONE! Nie muszę się martwić żadnym dziwnym ciśnieniem ani małymi pęcherzami na mojej cholernej dłoni. Uwielbiam to! Jest mały, ładowalny i działa szybko. Mogę go również użyć następnym razem, gdy złapię gwóźdź lub coś w tym stylu, zatkać oponę moim zestawem naprawczym i napełnić oponę tym, zamiast nabojami CO2, które również wożę.

Punktem jest to, że NAJLEPSZYM czasem na sprawdzenie i regulację ciśnienia w oponach jest zimno, ZANIM wyruszysz w drogę na cały dzień. Jeśli podróżujesz, to świetny sposób, aby być na bieżąco z tym...............

P.S. - NIE jestem płatnym reklamodawcą Airmoto, tylko bardzo zadowolonym właścicielem/użytkownikiem, lol!
 
  • Like
Reactions: Kainam and 1/2 Ton
#40 ·
Czytałem fora w zeszłym tygodniu i znalazłem wątek z dyskusją na temat ciśnienia w oponach. W odniesieniu do przedniej opony 21" w Wide Glide, ktoś wspomniał, że doradzono mu napompowanie do 40 psi. Głupi ja, ustawiłem 36 z przodu i 40 z tyłu.
Mam 220 funtów i zawsze jeżdżę sam.

Sprawdziłem moją oponę i rzeczywiście mówi 42 psi przy maksymalnym obciążeniu (467 funtów). Napompowałem do 40 psi i podczas następnej jazdy motocykl sprawia wrażenie cholernie dziwnego! Prawie nieprzewidywalny! Potem pomyślałem, że muszę sprawdzić moje opadanie.

View attachment 842277

Opadanie jest w porządku. Doprowadza mnie do szału! Potem poszedłem do ramy i widzę, że mówi 30 psi na przedniej oponie. To spora różnica! View attachment 842278

Czy zmiana z 36 psi na 40 psi może tak bardzo wpłynąć na jazdę?

30 psi wydaje się trochę niskie! Czy to idealny poziom ciśnienia bez dużego obciążenia?

Jeżdżę motocyklami od bardzo dawna. Właściwie mój pierwszy motocykl miałem, gdy miałem 15 lat i nie miałem dnia, w którym bym go nie posiadał (mam teraz 64 lata). Jeżdżę Harleyem Davidsonem od 22 lat.

Jakie masz doświadczenia? Obniżam ciśnienie w oponach z powrotem do 36 psi i kiedy wiosna powróci w czwartek, mam nadzieję, że mój przód wróci do normy!
To jest to, co mam w swoim, 35 z przodu 40 z tyłu, nigdy nie miałem z tym problemu.