Harley Davidson Forums banner

Czy ktoś już jeździ na nowych Dunlop AE2??

1 reading
5.2K views 26 replies 14 participants last post by  geezin'  
#1 ·
Czekam na informację zwrotną na temat nowych AE2 od Dunlopa, ponieważ zamknęli fabrykę "Made in USA" w Nowym Jorku.........
 
#2 ·
Właśnie założyłem zestaw na mojego 11 Street Glide dzisiaj. Jeżdżę na chromowanym zestawie enforcer2 19/18. Mój lokalny sklep powiedział mi, że zostały one przemianowane na AE2, ale nie powiedział, że nie są już produkowane w USA lub że bieżnik się zmienił. Koła i opony zostały przywiezione do domu i założyłem je, więc jeszcze nie przejechałem żadnych mil. Głównym problemem wizualnym jest to, że tylna opona w ogóle nie ma rowka bieżnika w pobliżu środka, a ja wolę, żeby deszcz miał gdzie spływać... Chyba jestem królikiem doświadczalnym dla całego kraju, ponieważ nie widziałem jeszcze ani jednej recenzji. Dam znać.
 
#4 ·
Uruchomiłem AEs na moim Evo, właśnie sprawdziłem i nie robią A2, które pasowałoby do mojego, a Diablo/FXLRST nie ma nawet na liście wybieralnych motocykli w ich lokalizatorze opon (i nie będę ręcznie szukał rozmiaru), więc ich nie użyję.

To nie ma znaczenia, planuję, żeby Evo wróciło do Shinko 777HD na tym jednym, ponieważ świetnie się czują, ale wcale nie trwają długo, ale kosztują dużo mniej, więc działa to dla Evo, ponieważ nie robię na nim tak wielu mil (w tym momencie skończy mi się czas od daty produkcji, zanim przejadę wystarczająco dużo mil, żeby zużyć nawet tanie opony).
 
#9 ·
Najlepsza cena, zdecydowanie, na opony na moim rynku jest, co dziwne, u mojego lokalnego dealera Harley-Davidson. To znaczy, o ile kupujesz oponę marki H-D. Umówiłem się na wymianę opony na ten piątek. Było to prawie 100 dolarów taniej za H-D Dunlop niż za jakąkolwiek inną oponę i niż to, za co jakikolwiek niezależny sprzedawca, z którym rozmawiałem, może mi sprzedać oponę. Więc, jak się wydaje, będę jeździł na kolejnej H-D Dunlop przez 12-13 tys. km. Jestem z tego zadowolony. Nigdy nie miałem z nimi pecha, poza tym, że przednie opony po 7-8 tys. km się zużywały, w przypadku jednej lub dwóch z nich.
 
#10 ·
Miałem okazję przejechać około 60 mil w ciągu 2 dni na nowych oponach przednich i tylnych AE2. Pierwszą rzeczą, którą zauważyłem, było to, jak płynnie wydaje się toczyć motocykl... wjeżdżając po raz pierwszy na autostradę, poczułem, że czegoś brakuje... może jeżdżą bardziej miękko?? niż stara wersja i z pewnością fabryczne opony HD dunlops.

Zauważyłem, że motocykl bardzo dobrze trzymał się w zakrętach i bardzo dobrze trzymał linię. Nie chciałem zbytnio szaleć na świeżych oponach, ale byłem pod wrażeniem.

O deszczu dowiem się, kiedy będę musiał, ale jak na razie jest dobrze. Zaktualizuję, gdy przejadę na nich więcej mil.
 
#12 ·
Założyłem zestaw na mojego RG z 2022 roku. Jeżdżę na zawieszeniu Legend (Revo A, Axeo comfort), a moja żona zawsze jeździ z tyłu. Przejechaliśmy na nich około 600 mil. Jeździmy po pagórkowatych, krętych drogach. Są fantastyczne. Powiedziałbym, że są lepsze niż American Elites, które miałem wcześniej. Gorąco je polecam. Warte swojej ceny.
 
#13 ·
Miałem zestaw AE-2 zainstalowany w moim 14 Ultra. Szczerze mówiąc, niewiele jeździłem od czasu powrotu z ES i jazdy przez kraj. To był koniec żywotności moich American Elete's.

Po prostu wracając do domu z instalacji (około 45 - 50 mil autostrady). Wydawały się gładkie i wydawały się dobrze trzymać drogi.

Miałem "trochę" cupping na przedniej oponie (American Elete's), było o wiele gorzej, gdy jeździłem na Dunnies HD. W każdym razie, rozmawiając z gościem od opon, zasugerował, żebym zwiększył ciśnienie w przedniej oponie o 2 psi powyżej tego, co jeździłem. Aby zapobiec przyszłemu cuppingowi.

Mówił, że jeśli przedni cupping jest szerszy w obszarze bieżnika, jest to oznaka niskiego ciśnienia w oponach. Podczas gdy wąski cupping w pobliżu linii środkowej opony byłby oznaką nadciśnienia. Jestem osobą, która sprawdza ciśnienie w oponach co najmniej raz w tygodniu, jeśli nie przed każdą jazdą.

Och, kazałem też zamontować friggn 90 trzpień na tylnej oponie....W końcu!
I złamałem zasady dla nowych AE-2: Włożyłem tam koralik! :eek:.
Dowiedziałem się po powrocie do domu, tak, unieważnia to gwarancję producenta opon. Twierdzą, że koraliki rozrywają wnętrze opony... :unsure:

Więc chyba będę królikiem doświadczalnym dla forum w tej kwestii... 😁
 
#14 ·
Miałem zestaw AE-2 zamontowany w mojej 14 Ultra. Szczerze mówiąc, niewiele jeździłem od czasu powrotu z ES i jazdy przez kraj. To był koniec żywotności moich American Elete.

Właśnie wracając do domu z instalacji (około 45 - 50 mil autostrady). Wydawały się gładkie i wydawały się mieć dobrą przyczepność na drodze.

Miałem "trochę" cuppingu na przedniej oponie (American Elete), było o wiele gorzej, gdy jeździłem na Dunnies HD. W każdym razie, rozmawiając z gościem od opon, zasugerował, żebym zwiększył ciśnienie w przedniej oponie o 2 psi powyżej tego, co jeździłem. Aby zapobiec przyszłemu cuppingowi.

Mówił, że jeśli przedni cupping jest szerszy w obszarze bieżnika, jest to oznaka niskiego ciśnienia w oponach. Podczas gdy wąski cupping w pobliżu linii środkowej opony byłby oznaką nadciśnienia. Jestem osobą, która sprawdza ciśnienie w oponach co najmniej raz w tygodniu, jeśli nie przed każdą jazdą.

Och, kazałem też zamontować 90 trzpień na tylnej oponie....W końcu!
I złamałem zasady dla nowych AE-2: Włożyłem tam kulki balansujące! :eek:.
Dowiedziałem się po powrocie do domu, tak, unieważnia to gwarancję producenta opon. Twierdzą, że kulki niszczą wnętrze opony... :unsure:

Myślę więc, że będę królikiem doświadczalnym dla forum w tej kwestii... 😁
Miałem dokładnie ten sam problem z moimi oponami American Elite, które się wywijały, ale dotyczyło to tyłu. Zrobiłem to samo, zwiększyłem ciśnienie. Jak wspomniałem w moim poście, moja żona zawsze jeździ ze mną, więc jeżdżę 42/40. Jeździłem 36/38.
Jeżdżę również na kulkach prędkości. Używam ich od lat z każdym zestawem opon, który zainstalowałem. Żadnych problemów.
 
#15 ·
Przejechałem na tych oponach około 600 mil i jak dotąd żadnych problemów. Dobrze trzymają się drogi i wydają się bardzo stabilne. Zauważyłem, że są marki Dunlop i mają japońską gumę Sumitomo. Mam Sumis w moim kamperze i są świetne. Zazwyczaj mam duże zaufanie do wszystkiego, co jest obecnie produkowane w Japonii. Szczęśliwego 4.!
 
#16 ·
Właśnie kupiłem przednią oponę. Jeszcze nie dotarła.

Zaktualizuję, gdy dowiem się więcej.
 
  • Like
Reactions: jpassh2o
#17 ·
Używam oryginalnych opon od jakiegoś czasu i jestem z nich bardzo zadowolony. Tylna opona jest prawie zużyta (około 15 tys. km!). Mam już AE2 w gotowości. Prawdopodobnie zabiorę się za montaż w przyszłym tygodniu.

Przy okazji, Sumitomo jest właścicielem Dunlopa (Sty '25) w dzisiejszych czasach. Niekoniecznie zła rzecz. Poza taryfami. Zamknęli produkcję w USA, ponieważ produkcja tutaj to po prostu zbyt duży problem, niezależnie od taryf.
 
#19 ·
Używam oryginalnych opon od jakiegoś czasu i jestem z nich bardzo zadowolony. Tylna opona jest prawie zużyta (około 15 tys. km!). Mam już AE2 w gotowości. Prawdopodobnie zabiorę się za montaż w przyszłym tygodniu.

Przy okazji, Sumitomo jest właścicielem Dunlopa (Sty '25) w dzisiejszych czasach. Niekoniecznie zła rzecz. Pomijając cła. Zamknęli amerykańską produkcję, ponieważ produkcja tutaj to po prostu zbyt duży problem, niezależnie od ceł.
Buffalo to miasto związkowe, co utrudnia konkurowanie w handlu światowym.
 
#21 ·
Okay, here is an update on my previous post. I just got back from a 2500 mile ride on the new Dunlop AE2 tires. I must say, I am impressed with them. No issues at all, now it is just wait and see how many miles I can get out of them.
Are you running stick on weights or beads?
 
#24 ·
Zgadzam się. Przejechałem dopiero około 800 mil na mojej nowej przedniej oponie, ale nie mogłem uwierzyć w różnicę od samego początku. Czas pokaże, jak z trwałością.
 
  • Like
Reactions: JLR and harvey13118
#25 ·
Więc, moja filozofia jest........... Nowe opony są jak nowe dziewczyny, pierwsze kilka jazd ZAWSZE jest fantastyczne, lol. (Wymiany oleju na 3 otwory są podobne. ZAWSZE wydają się cichsze.)

Z braku informacji na temat tych nowych AE2 w tamtym czasie, zainstalowałem świeży zestaw nowego stylu (z przynajmniej JAKIMŚ dobrym feedbackiem), Michelin C3, z Ride-ON w nich, na moim motocyklu przed tą 2-miesięczną jazdą, w której się znajduję. Na dzień dzisiejszy, z 4,xxx milami, muszę powiedzieć, że moja filozofia się sprawdza. Jazda od samego początku była świetna. Właściwie wciąż czuje się cholernie dobrze. Jednak dla mnie sposób, w jaki ślizgają się po gorących wężach smołowych, sprawił, że kilka razy się skurczyłem! A potem, w tych cholernych ulewach w rejonie TN i NC w ostatnim czasie, nie podoba mi się, że ślizgają się TYLKO TROCHĘ na niektórych z tych mokrych górskich zakrętach. Z pewnością bardziej niż moje stare oryginalne AE. To powiedziawszy, jeśli nadal będę otrzymywał dobre recenzje na temat nowych AE2, założę je, kiedy wrócę do domu we wrześniu.
 
  • Like
Reactions: JLR
#26 ·
Moja filozofia jest taka........... Nowe opony są jak nowe dziewczyny, pierwsze kilka jazd są ZAWSZE fantastyczne, lol. (Wymiany oleju na 3 otwory są podobne. ZAWSZE wydają się cichsze.)

Z braku informacji na temat tych nowych AE2 w tamtym czasie, zainstalowałem nowy zestaw w nowym stylu (z przynajmniej JAKIMŚ dobrym odzewem), Michelin C3, z Ride-ON w nich, na moim motocyklu przed tą 2-miesięczną jazdą, w której się znajduję. Od dzisiaj, z 4,xxx milami, muszę powiedzieć, że moja filozofia jest prawdziwa. Jazda od samego początku była świetna. Nadal czuje się cholernie dobrze. Jednak dla mnie sposób, w jaki ślizgają się na gorących wężach smołowych, sprawił, że kilka razy się skurczyłem! A potem, w tych cholernych ulewach w rejonie TN i NC w ostatnim czasie, nie podoba mi się, że ślizgają się TYLKO TROCHĘ w niektórych z tych mokrych górskich zakrętów. Z pewnością bardziej niż moje stare oryginalne AE.
Biorąc to pod uwagę, jeśli nadal będę otrzymywał dobre recenzje na temat nowych AE2, założę je, kiedy wrócę do domu we wrześniu.
Rowki deszczowe w nowych AE-2 są prawie identyczne jak w Michelin C3...
Gość w sklepie z oponami zwrócił na to moją uwagę... IDK, moje jeszcze nie zmokły.
Do tej pory wydają się bardzo dobrze trzymać. Ale jak wiesz, węże smołowe są tu inne niż na wschodzie.
 
#27 ·
Jak na razie wszystko dobrze z nową tylną oponą AE2. Przejechałem na niej kilkaset kilometrów i nie odczuwam nic innego, jak tylko łatwość wchodzenia w zakręty dzięki zmianie profilu z starego na nowy. Najbardziej cieszy mnie to, że doskonale współgra ze starą wersją przedniej opony. Mój motocykl jest skonfigurowany nieco inaczej niż większość Harleyów. Używam policyjnego siedzenia solo, które daje mi około 3 cali wyższą pozycję i nieco do przodu. Tył jest tak wysoko, jak mogę go ustawić, nie tracąc przyczepności na małych nierównościach. Potrzebuję amortyzatorów. Rury widelca są zamontowane wyżej niż w specyfikacji w półkach. Skręca dobrze i jest stabilny... o ile poruszasz się płynnie. Wszystko, co gwałtowne, wywoła drgania głowy przy wyjściu z zakrętu. Prawdopodobnie powinienem używać amortyzatora skrętu, ale po prostu tego nie robię. To wciąż motocykl o wadze 800 funtów, który zaskakuje, że jest motocyklem o wadze 800 funtów, gdy jedzie się nim szybko po krętych drogach.

Tak czy inaczej, opona działa jak dotąd tak samo dobrze jak jej poprzedniczka. Sprawdziła się nawet dobrze w deszczu w drodze do domu po zamontowaniu. Mój motocykl jest bardzo wybredny, jeśli chodzi o opony i to dobra opona, która na nim działa.