Harley Davidson Forums banner

Problem z wydajnością Sportstera z 2006 roku (szarpanie/wahnięcie)

14K views 29 replies 15 participants last post by  Sportsterguy85  
#1 ·
Dzień dobry! Więc po pierwsze - jestem nowicjuszem (i mam na myśli nowicjusza - nowym w jeździe na rowerze i nigdy w życiu nie majstrowałem, ale chcę się uczyć). Kupiłem jesienią 2006 roku HD Sportster 1200 XL Custom. Piękny rower! Zauważyłem, że pod kranem paliwa wyciekała próżnia. W tym momencie działało dobrze. Rozejrzałem się i ze względu na braki części itp. znalezienie kranu paliwa z zespołem próżni było trudne i kosztowne, więc kiedy zadzwoniłem do lokalnego dealera HD, część zamienna nie miała skrzynki próżniowej (mały prostokątny element mocujący). 6 tygodni zaległości - musiałem zamówić tę samą część gdzie indziej. Zainstalowałem go i podłączyłem przewód/wąż podciśnieniowy (na końcu kranu paliwa - więc nadal jest przymocowany do mojego gaźnika). Nie chciał się uruchomić. Wymieniłem świece i uruchomił się i działał dobrze.... przez około 2 tygodnie. Zatankowałem i zacząłem zauważać, że.... waha się/szarpie podczas jazdy. Jest to obecne na wszystkich biegach, nawet na 5. Włożyłem do niego Seafoam (może zła partia paliwa??).... jeździłem nim jak wściekły..... wydawało się, że się poprawia, ale nadal było obecne. Używam 91 oktanów (94, jeśli jest dostępny). Rozmawiałem z innymi kierowcami i używają 91 bez problemu, ponieważ jest to "wysoka oktana", dostępna na większości stacji. Szarpanie/wahnięcie wydaje się najbardziej powszechne na 3 i 5 biegu, niezależnie od prędkości. Jadę i szarpie z powrotem do normy.... szarpie szarpie z powrotem do normy itp. Rower wcześniej stał w czyimś garażu, co nie jest dobre. Ma bardzo niski przebieg. Nie jestem pewien, od czego zacząć. Ma wolne, stałe obroty biegu jałowego około 1000 obr./min, chociaż kilka razy zgasł, gdy go uruchamiałem na zimno (z tego, co wiem, jest to w pewnym stopniu normalne). Nie ma czarnego dymu. Kiedy wymieniłem świece, były czarne... sugerując (chyba), że działał bogato.... Nie sprawdzałem nowych świec od czasu ich wymiany w październiku 2021 roku. Sprawdziłem filtr powietrza... jest trochę brudny i z przyjemnością go wyczyszczę lub wymienię, ponieważ w Kanadzie jest zima i i tak nie mogę teraz jeździć, ale nie jest brudny. Uważam, że mój gaźnik jest po prostu brudny? Nie mam pojęcia, kiedy był ostatnio czyszczony. Nigdy nawet nie wymieniłem oleju, nie mówiąc już o czyszczeniu gaźnika, ale dlatego Bóg wynalazł YouTube.

Czy ktoś inny miał podobny problem z Sporty, który tak działa? Jeśli tak, czy udało Ci się ustalić, co było przyczyną? Może tak naprawdę potrzebuję kranu paliwa z tą rzeczą próżniową.... ale po przeczytaniu kilku rzeczy myślę, że nie jest to obowiązkowe, aby rower działał dobrze? Po prostu próbuję dowiedzieć się, od czego powinienem zacząć.... wdzięczny za wszelkie sugestie i chętnie odpowiem na pytania, aby pomóc zawęzić moje poszukiwania lekarstwa!

PS - Jeśli to nie należy do tego subforum, przepraszam. Właśnie dołączyłem i nie byłem pewien, gdzie to umieścić.

Dzięki,

DP
 
#2 · (Edited)
Bardzo możliwe, że gaźnik wymaga czyszczenia, paliwa z dodatkiem etanolu, które mamy w dzisiejszych czasach, sieją spustoszenie w gaźnikach.

Może to być również odpowietrznik korka wlewu paliwa, który nie działa i masz ograniczony przepływ paliwa ze zbiornika, prosty sposób na przetestowanie, gdy zaczyna się sezon na jazdę, poluzuj korek po pojawieniu się nierównej pracy, a następnie zostaw go częściowo poluzowanego na kilka kilometrów, czy problem znika? Jeśli tak, nowy korek wlewu paliwa może być rozwiązaniem, jeśli nierówna praca silnika nadal występuje, korek jest prawdopodobnie w porządku i prawdopodobnie gaźnik wymaga regulacji/czyszczenia.

Może występować nieszczelny wąż podciśnieniowy biegnący od kolektora do przełącznika podciśnienia kranika paliwa, wymień go.
 
#3 ·
Możesz mieć gaźnik wymagający czyszczenia, paliwa z dodatkiem etanolu, które mamy w dzisiejszych czasach, sieją spustoszenie w gaźnikach.

Może to być również odpowietrznik korka wlewu paliwa, który nie działa i masz ograniczony przepływ paliwa ze zbiornika, prosty sposób testowania, kiedy jestem w sezonie jazdy, poluzuj korek po pojawieniu się nierównej pracy, a następnie zostaw go częściowo poluzowanego na kilka mil, czy problem znika? Jeśli tak, nowy korek wlewu paliwa może być rozwiązaniem, jeśli nierówna praca silnika się utrzymuje, korek jest prawdopodobnie w porządku i prawdopodobnie gaźnik wymaga regulacji/czyszczenia.

Może występować nieszczelny wąż podciśnieniowy biegnący od kolektora do przełącznika podciśnieniowego kranika paliwa, wymień go.
Dziękuję! To pomocne. Spróbuję sztuczki z korkiem wlewu paliwa i zobaczę. Wąż podciśnieniowy jest odłączony - wymieniłem kranik paliwa w październiku 2021 roku, a zamiennik nie ma złącza podciśnieniowego, więc zaślepiłem wąż, który biegnie od gaźnika do miejsca, w którym był podłączony do skrzynki podciśnieniowej z tyłu poprzedniego kranika paliwa. Szczerze mówiąc, powinienem go chyba zaślepić na samym gaźniku. Trzymam kciuki, żeby to pomogło! Jeszcze raz dziękuję :)

DP
 
#5 ·
Twój sportster nie chciał odpalić, więc wymieniłeś świece i odpalił. Myślę, że pracuje za bogato i zabrudził nowe świece. Powiedziałbym, że potrzebuje pracy nad gaźnikiem. Albo dobrego czyszczenia, albo ktoś mógł zmienić dysze w przeszłości.
 
#8 ·
Your sportster wouldn't start so you changed plugs and it started. I think it is running rich and fouled up the new plugs. I would say it needs carb work. Either a good cleaning or someone may have changed jetting in the past.
Dziękuję za te informacje! Ponieważ motocykl stał jako "motocykl projektowy", który nigdy nie doszedł do realizacji, czy możliwe, że dysze zostały zmienione? Wiem, że kierownice nie są oryginalne i mam tam niestandardowy prędkościomierz/obrotomierz, więc Bóg jeden wie, co jeszcze. Na pewno sprawdzę świece i w tym momencie prawdopodobnie potrzebuje pracy nad gaźnikiem lub przynajmniej dobrego czyszczenia, niezależnie od tego.
DP
 
#6 ·
Wszystko brzmi jak brudny gaźnik.

Paliwo z domieszką etanolu jest w porządku dla gaźnika, o ile nie stoi, co powiedziałeś, że stało przez jakiś czas, więc to kolejna rzecz, która skłania mnie do myślenia, że masz problemy z gaźnikiem.

Ponadto, może nadal działać na bogato, mimo że czarny dym nie wydobywa się z wydechu.

Jeśli spojrzysz pod gaźnik i zobaczysz śrubę regulacji AFR (np. nie jest zatkana), to dobry wskaźnik, że ktoś majstrował przy gaźniku i prawdopodobnie go ponownie wyregulował. Jednak na razie nie martw się o dysze. Najpierw martw się o czyszczenie gaźnika i sprawdzenie wszystkich gumowych elementów (membrana suwaka, membrana pompy przyspieszenia, uszczelki/oringi). Upewnij się również, że sprawdzasz, czy nie ma wycieków powietrza wokół uszczelek kolektora, czasami niewielki wyciek może utrudniać rozruch, a następnie powodować szarpanie po rozgrzaniu (kiedy się rozgrzeje, wyciek może stać się przerywany lub powodować zawahanie, a następnie podmuch powietrza/paliwa, co może skutkować szarpaniem). Próba regulacji dysz lub podejrzenie problemu z dyszami nie przyniesie ci żadnych korzyści, jeśli występują inne problemy.
 
#9 ·
Wszystko brzmi jak brudny gaźnik.

Benzyna z domieszką etanolu jest w porządku dla gaźnika, o ile nie stoi, co powiedziałeś, że stała przez jakiś czas, więc to kolejna rzecz, która skłania mnie do myślenia, że masz problemy z gaźnikiem.

Ponadto może nadal działać bogato, mimo że z wydechu nie wydobywa się czarny dym.

Jeśli spojrzysz pod gaźnik i zobaczysz śrubę regulacji AFR (na przykład nie jest zatkana), to dobry wskaźnik, że ktoś majstrował przy gaźniku i prawdopodobnie go ponownie wyregulował. Jednak na razie nie martw się o regulację dysz. Najpierw zajmij się czyszczeniem gaźnika i sprawdzeniem wszystkich gumowych elementów (membrany przepustnicy, membrany pompy przyspieszenia, o-ringów/uszczelki). Upewnij się również, że sprawdzasz, czy nie ma wycieków powietrza wokół uszczelek kolektora, czasami niewielki wyciek może utrudniać uruchamianie, a następnie powodować szarpanie po rozgrzaniu (gdy się rozgrzeje, wyciek może stać się przerywany lub powodować zawahanie, a następnie podmuch powietrza/paliwa, co może skutkować szarpaniem). Próba regulacji dysz lub podejrzenie problemu z dyszami nie przyniesie ci żadnych korzyści, jeśli występują inne problemy.
Właśnie opisałeś dokładnie to, co się dzieje. Kiedy o tym pomyślę... im dłużej jeżdżę, tym gorzej jest generalnie. Więc będę musiał rozebrać gaźnik i go wyczyścić... może wymienić uszczelki... to powinno być zabawne. Może powinienem po prostu powiedzieć do diabła z tym i wymienić gumę i uszczelki, kiedy już przy tym jestem, żeby wiedzieć, że wszystko jest nowe.

DP
 
#16 ·
Witamy na forum, ciesz się doświadczeniem w postaci smaru pod paznokciami, nic lepszego niż nagroda za naprawianie problemów, ale jeśli napotkasz problemy.... sklepy Indy są zwykle bardziej skłonne do pomocy niż dealerzy franczyzowi.
Dzięki i działa dla mnie! Całkowita chłopczyca, więc powinno być dobrze, o ile będę się uczyć - moja baza wiedzy jest poważnie ograniczona (oczywiście). Ale dobrze się bawię... pomimo frustracji i zgadzam się.... nie ma lepszego uczucia spełnienia niż zdiagnozowanie i naprawienie (lub nawet pomoc w naprawie) problemu w twoim własnym motocyklu. To Harley.... równie dobrze mogę się do tego przyzwyczaić LOL :) Będę informować wszystkich na bieżąco :)

DP
 
#20 ·
Wskakuję tutaj trochę późno w grę.
Przywróciłem do życia 2003 XL 883 C po tym, jak stał w magazynie przez 10 lat.

Rozumiem! Zawór paliwa, który masz, jest (jak przypuszczam) z Custom Chrome? (Tego użyłem w każdym razie) i tak, te z rynku wtórnego nie mają portu podciśnienia. I TAK, nie potrzebują go!

Teraz, pozostając przy temacie portu podciśnienia: Całkowicie zdejmij wąż i załóż zaślepkę podciśnienia na złączkę gaźnika. (Jak zasugerował TaxmanHog). Ponieważ wąż, nawet zatkany, ma znacznie większą szansę na wyciek powietrza lub wyciek z wtyczki. (To z 45 lat mechanika lotniczego, który specjalizował się w systemach hydraulicznych i pneumatycznych.) Zawsze zdejmuj wąż i zaślepiaj złączkę, zawsze!

(EDIT: Zanieś wąż do dowolnego sklepu z częściami samochodowymi, aby dopasować średnicę wewnętrzną do zaślepki podciśnienia.)

Poza tym przewodem podciśnienia, wszystko, co opisałeś, wskazuje na brudny gaźnik. Jesteś w 100% NA WŁAŚCIWEJ DRODZE!

Oto mała sztuczka z gaźnikiem, której nauczył mnie mój tata dawno temu:
Po jeździe co najmniej wystarczająco długo, aby silnik osiągnął pełną temperaturę roboczą.
Z podjazdu (lub gdzie zwykle parkujesz swój motocykl) Przekręć kranik paliwa do pozycji "OFF".
Teraz jedź motocyklem tą samą trasą, którą zwykle wracasz do domu. Jedź tą trasą, aż silnik zacznie się dławić.
Zanotuj w pamięci dokładnie, jak daleko jesteś od domu.
Przekręć kranik paliwa z powrotem na "ON", zanim silnik zgaśnie.
Teraz wiesz dokładnie, kiedy wyłączyć kranik paliwa, podczas jazdy do domu, za każdym razem.

Spowoduje to, że gaźnik opróżni się z paliwa w ciągu kilku sekund po przybyciu do domu.
To wyciąga całe paliwo z komory pływakowej i otwiera zawór pływakowy. Zapobiega zaklejaniu się pływaka.
Pomaga utrzymać gaźnik w czystości. (y)

Nie zapomnij wyłączyć przełącznika "run" I wyłączyć kluczyk, po tym jak silnik zgaśnie w garażu!
Albo będziesz dobry w wymianie baterii... tylko mówię ;)
 
  • Like
Reactions: JLR
#21 ·
Deadpool; Witamy na forum, (przeważnie) wszystkie dobre rady udzielone. Rozpoczęcie od podstaw pomoże znaleźć/rozwiązać, czy przewód paliwowy pochodzi z kranika paliwa czy gaźnika. Możesz usunąć korek komory pływakowej (główka 17 mm) lub użyć długiego śrubokręta z lewej strony, aby otworzyć spust komory (zapomniałem, jakie modele z 2006 roku miały), włączyć kranik paliwa i za pomocą pojemnika zbiorczego upewnić się, że paliwo płynie stałym tempem przez gaźnik w obu pozycjach on/res. Jeśli masz silny, stały przepływ przez komorę pływakową, możesz przejść do sprawdzenia, czy gaźnik jest brudny/zanieczyszczony. Jeśli paliwo nie przepływa przez gaźnik, sprawdź, czy swobodnie przepływa DO gaźnika z kranika paliwa i węża. Szanuję osobę, która chce wziąć sprawy w swoje ręce ze swoim motocyklem. Wszystko, czego większość z nas chce w zamian, to informacja zwrotna od Ciebie, abyśmy wiedzieli, jaki jest problem/był.
 
#24 ·
Czy mogę usunąć wszystkie elementy podciśnieniowe z gaźnika w moim 883 sportster? Mam kranik paliwa bez podciśnienia i zaślepiam króciec podciśnieniowy gaźnika
Powinieneś zachować podciśnienie do VOES, resztę można zlikwidować.
 
#26 ·
Ceny używanych gaźników oem hd na ebay są śmieszne. Kto chce kolejny używany gaźnik. Wszystkie wtyczki przewodów podciśnieniowych itp. w porządku. Kupiłem gaźnik reprodukcyjny na EBay za 65 dolarów, w zestawie z dodatkowymi dyszami. Wiem, że ludziom tutaj może się nie podobać to, co jest prawdopodobnie chińską reprodukcją. Uruchamiam jeden w moim 98 FXDL bez problemów 2 rok. Z częściami i robocizną wydasz o wiele więcej na odbudowę. Kiedy możesz włożyć nowy. Sprawdziłem go, kiedy go dostałem, obróbka była nienaganna i miał dodatkowe dysze. Większość części, które kupujemy, i tak nie jest produkowana w USA. Czy naprawdę obchodzi cię, kto to zrobił, jeśli działa dobrze? Najpierw spłucz zbiornik paliwa, wyczyść sitko kranika, włóż nowy. Proste, tańsze, opłacalne. Używany gaźnik to używany gaźnik. To nie jest duże ryzyko za 65 $ lub mniej. Tylko moje 2 centy.
 
#27 ·
Dzień dobry! Więc po pierwsze - jestem nowicjuszem (i mam na myśli nowicjusza - nowego w jeździe na motocyklu i nigdy w życiu nie majstrowałem, ale chcę się uczyć). Kupiłem jesienią 2006 roku HD Sportster 1200 XL Custom. Piękny motocykl! Zauważyłem, że podciśnienie przeciekało za kranem paliwa. W tym momencie działał dobrze. Rozejrzałem się i ze względu na braki części itp. znalezienie kranika paliwa z zespołem podciśnienia było trudne i kosztowne, więc kiedy zadzwoniłem do lokalnego dealera HD, część zamienna nie miała skrzynki podciśnienia (mały prostokątny element) na nim. 6 tygodni zaległości - musiałem zamówić tę samą część gdzie indziej. Zainstalowałem go i podłączyłem przewód/wąż podciśnieniowy (na końcu kranika paliwa - więc nadal jest przymocowany do mojego gaźnika). Nie chciał odpalić. Wymieniłem świece i odpalił i działał dobrze.... przez około 2 tygodnie. Zatankowałem do pełna i zacząłem zauważać, że.... waha się/szarpie podczas jazdy. Jest to obecne na wszystkich biegach, nawet na 5. Włożyłem do niego Seafoam (może zła partia paliwa??)..... jeździłem na nim jak wściekły..... wydawało się, że jest lepiej, ale nadal obecne. Używam 91 oktanów (94, jeśli jest dostępny). Rozmawiałem z innymi motocyklistami i używają 91 bez problemu, ponieważ jest to "wysoko oktanowe" dostępne na większości stacji. Szarpanie/wahnięcie wydaje się najbardziej powszechne na 3 i 5 biegu, niezależnie od prędkości. Jadę i szarpie z powrotem do normy.... szarpie szarpie z powrotem do normy itp. Motocykl wcześniej stał w czyimś garażu, co nie jest dobre. Ma bardzo niski przebieg. Nie jestem pewien, od czego zacząć. Ma powolne, stałe obroty biegu jałowego około 1000 obr./min, chociaż kilka razy zgasł, gdy go uruchamiałem na zimno (z tego, co wiem, jest to w pewnym stopniu normalne). Nie ma czarnego dymu. Kiedy wymieniłem świece, były czarne... sugerując (chyba), że ​​pracował na bogato.... Nie sprawdzałem nowych świec od czasu ich wymiany w październiku 2021 roku. Sprawdziłem filtr powietrza... jest trochę brudny i chętnie go wyczyszczę lub wymienię, ponieważ w Kanadzie jest zima i i tak nie mogę teraz jeździć, ale nie jest brudny. Zastanawiam się, czy mój gaźnik jest po prostu brudny? Nie mam pojęcia, kiedy był ostatnio czyszczony. Nigdy nawet nie robiłem wymiany oleju, nie mówiąc już o czyszczeniu gaźnika, ale dlatego Bóg wynalazł YouTube.

Czy ktoś inny miał podobny problem z Sporty, który tak działa? Jeśli tak, czy udało Ci się ustalić, co było winowajcą? Może tak naprawdę potrzebuję kranika paliwa z tą rzeczą podciśnieniową.... ale po przeczytaniu kilku rzeczy myślę, że nie jest to obowiązkowe, aby motocykl działał dobrze? Po prostu próbuję dowiedzieć się, od czego powinienem zacząć..... wdzięczny za wszelkie sugestie i chętnie odpowiem na pytania, aby pomóc zawęzić moje poszukiwania lekarstwa!

P.S. - jeśli to nie należy do tego podforum, przepraszam. Właśnie dołączyłem i nie byłem pewien, gdzie to umieścić.

Dzięki,

DP
Mój '02 Sporty robi podobne rzeczy. Badania wskazują, że może to być moduł zapłonowy. Powodzenia w naprawie. Będziemy na bieżąco.
 
#28 ·
Dzień dobry! Więc po pierwsze - jestem nowicjuszem (i mam na myśli nowicjusza - nowy w jeździe na motocyklu i nigdy w życiu nie majstrowałem, ale chcę się uczyć). Jesienią 2006 roku kupiłem HD Sportster 1200 XL Custom. Piękny motocykl! Zauważyłem, że podciśnienie przeciekało za kranem paliwa. W tym momencie działał dobrze. Rozejrzałem się i ze względu na braki części itp. znalezienie kranika paliwa z zespołem podciśnieniowym było trudne i kosztowne, więc kiedy zadzwoniłem do lokalnego dealera HD, część zamienna nie miała skrzynki podciśnieniowej (mały prostokątny element) na niej. 6 tygodni zaległości - musiałem zamówić tę samą część gdzie indziej. Zainstalowałem go i podłączyłem przewód/wąż podciśnieniowy (na końcu kranika paliwa - więc nadal jest przymocowany do mojego gaźnika). Nie chciał odpalić. Wymieniłem świece i odpalił i działał dobrze.... przez około 2 tygodnie. Zatankowałem do pełna i zacząłem zauważać, że.... waha się/szarpie podczas jazdy. Jest to obecne na wszystkich biegach, nawet na 5. wrzucie. Włożyłem do niego seafoam (może zła partia paliwa??).... jeździłem nim do upadłego..... wydawało się, że jest lepiej, ale nadal było obecne. Używam 91 oktanów (94, jeśli jest dostępne). Rozmawiałem z innymi motocyklistami i używają 91 bez problemu, ponieważ jest to "wysoko oktanowe" dostępne na większości stacji. Szarpanie/wahnięcie wydaje się najbardziej powszechne na 3. i 5. biegu, niezależnie od prędkości. Jadę i szarpie z powrotem do normy.... szarpie szarpie z powrotem do normy itp. Motocykl wcześniej stał w czyimś garażu, co nie jest dobre. Ma bardzo niski przebieg. Nie jestem pewien, od czego zacząć. Ma powolne, stałe obroty biegu jałowego około 1000 obr./min, chociaż kilka razy zgasł, gdy go uruchamiałem na zimno (z tego, co wiem, jest to w pewnym stopniu normalne). Nie ma czarnego dymu. Kiedy wymieniłem świece, były czarne... sugerując (myślę), że działał bogato.... Nie sprawdzałem nowych świec od czasu ich wymiany w październiku 2021 roku. Sprawdziłem filtr powietrza... jest trochę brudny i z przyjemnością go wyczyszczę lub wymienię, ponieważ w Kanadzie jest zima i i tak nie mogę teraz jeździć, ale nie jest brudny. Zastanawiam się, czy mój gaźnik jest po prostu brudny? Nie mam pojęcia, kiedy był ostatnio czyszczony. Nigdy nawet nie wymieniłem oleju, nie mówiąc już o czyszczeniu gaźnika, ale dlatego Bóg wynalazł YouTube.

Czy ktoś inny miał podobny problem z sportowym motocyklem, który tak działa? Jeśli tak, czy udało Ci się ustalić, co było przyczyną? Może tak naprawdę potrzebuję kranika paliwa z tą rzeczą podciśnieniową.... ale po przeczytaniu kilku rzeczy myślę, że nie jest to obowiązkowe, aby motocykl działał dobrze? Po prostu próbuję dowiedzieć się, od czego powinienem zacząć..... wdzięczny za wszelkie sugestie i chętnie odpowiem na pytania, aby pomóc zawęzić moje poszukiwania lekarstwa!

P.S. - jeśli to nie należy do tego subforum, przepraszam. Dopiero dołączyłem i nie byłem pewien, gdzie to umieścić.

Dzięki,

DP
Spróbuj wymienić regulator paliwa
 
#29 ·
To nie wtrysk paliwa, regulatora tam nie ma.