Ik denk niet dat ik zou proberen het uit te schakelen, want de kans dat dat weer gebeurt, zou naar mijn mening klein tot nihil zijn, want als een motorfiets ooit zo ver over gaat, zou ik verwachten dat men met grotere problemen kan eindigen, zoals een motorfiets op de grond en gedeukte en bekraste carrosseriedelen. Als het vaak gebeurt, is er iets goed mis? Het laatste wat je wilt is een motorfiets op de grond en de motor die draait?
De enige keer dat ik dit heb zien gebeuren op een moderne motorfiets, lag de motorfiets op zijn kant en op de grond...
Maar gebeurt dit vaak of zelfs meer dan eens? Ik had jaren geleden een vriend, een jonge man van ongeveer 23 jaar, goede gezondheid etc., maar hij liet zijn motorfiets altijd op zijn kant vallen! Hij ving hem soms op, soms niet. Ik herinner me dat zijn motorfiets op een zondagmiddag niet minder dan 5-6 keer op zijn kant kantelde, bij bijna elk rood licht. Hij ruilde zijn grotere motorfiets in voor een veel kleinere motorfiets en veranderde niets...
Ik heb nooit precies begrepen waarom, maar het was alsof hij vergat zijn voeten neer te zetten bij het stoppen.
Hem helpen een motorfiets van hem af te krijgen, was niet ongewoon...